DHL Global Forwarding “Year of the Customer” – Hunting & Farming

Type event: Online uitzending, zakelijk event Soort event: Online Datum: 23/05/2023 Locatie: Fortboerderij Dijkzicht, Aalsmeerderbrug Branche: Overige

De Creatieve Realisatie van DHL’s Hunting & Farming

DHL Global Forwarding wilde 250 medewerkers meenemen in het thema Hunting & Farming. Samen met KWIK, events & relatiemarketing, hebben we voor DHL een innovatieve ‘Year of the Customer’-uitzending gerealiseerd in een passende omgeving.

In de voorbereidingsfase van het Hunting en Farming thema-evenement, bundelde onze projectmanager de krachten met Kwik events & relatiemarketing. Samen gingen ze op zoek naar een unieke locatie die aansloot bij het thema. Hun speurtocht leidde hen naar de charmante schapenboerderij van Boer Bos, een suggestie van DHL. Op deze boerderij, met zijn karakteristieke stal, hooizolder en strobalentheater, begonnen de creatieve ideeën te stromen.

Er werd besloten dat het prachtig zou zijn om:

  • Een studio in te richten in zowel de stal als het strobalentheater.
  • Online deelnemers buiten de boerderij te verwelkomen en hen vervolgens live naar binnen te leiden.
  • Een buitenscène te creëren.
  • Een dynamische uitzending te verzorgen die boeiend en verrassend is voor de online kijker.

Vanaf dat moment was de planning in volle gang. Onze projectmanager adviseerde over de indeling en invulling van de livestream. Een uitdaging hierbij was het internet op locatie, dat onvoldoende snelheid bood voor een livestream. Dankzij de hulp van de buren en onze geïntegreerde back-up systemen, konden we toch een vlotte livestream verzorgen.

Bovendien werkte de projectmanager samen met Time Star Media aan de visuele presentatie. Ze creëerden een platform dat volledig aansloot bij de look en feel van DHL. Er werd een thematische afteltimer, een intro, verschillende bumpers, titelbalken en een outro ontwikkeld, evenals een interactieve Kahoot Quiz.

Tijdens het tweedaagse evenement waren er drie uitzendingen. Ons team was constant aanwezig om alles in goede banen te leiden. Dit omvatte alles, van het opnemen van beeld en geluid op de locatie tot het schakelen van de juiste beelden naar de livestream en het doorvoeren van last-minute wijzigingen.
Met onze gecombineerde expertise op het gebied van techniek, vormgeving en projectmanagement kan Time to Speak volledige producties realiseren. Het DHL YOTC Hunting en Farming evenement is een treffend voorbeeld van wat we kunnen bereiken.