Remark Group pakt het groots aan met online training
Wat doet u als uw merk binnenkort bij alle Etos-winkels in Nederland komt te liggen? Dan wilt u dat ál het verkopend personeel precies weet waarom ze uw product moeten aanbevelen. Daarom koos Zarqa-distributeur ‘Remark Group’ voor het organiseren van een inspirerende training. Volledig online, mét interactieve quiz en de gelegenheid om vragen te stellen. En uiteraard mochten wij hieraan bijdragen!
In het kort
De inspirerende training werd uitgezonden vanuit onze eigen ‘Studio2’ in Meppel en was voor elke medewerker thuis te volgen. Het platform en de studio werden volledig in Zarqa-stijl aangekleed. Een interactieve quiz én de mogelijkheid om vragen te stellen zorgden voor een inspirerend geheel. En nog belangrijker: de laagdrempelige aanpak zorgde ervoor dat deelnemers de opgedane kennis nog beter konden onthouden!
Méér dan filmen en uitzenden
Deze opdracht was veel meer dan alleen filmen en uitzenden; het vroeg om een goede voorbereiding en instructie van de deelnemers. De trainsters gaven normaal gesproken hun uitleg op de winkelvloer. Nu moesten ze vol energie en vertrouwen hun presentatie geven tijdens een online training. Dat was wel even andere koek. Daarom gingen projectmanager Marco Docter, Annelien Russcher en Janoux Ensink aan de slag om een plan de campagne te maken. Ze keken voornamelijk naar het doel van de uitzending en de kaders. Wat wilde Remark Group met de training bereiken en hoe creëer je een online training die afwisselend is en leuk blijft om naar te kijken? Nadat dit allemaal was uitgewerkt, kon Albertine Pomper aan de slag met de inhoud. Zij maakte de presentatie helemaal geschikt voor online.
Toen het concept eenmaal stond konden we aan de slag met de uitwerking: Studio2 aankleden in Zarqa-stijl, het online eventplatform opbouwen, een quiz in elkaar zetten en de techniek voorbereiden. Deze grondige voorbereiding werd ruimschoots beloond: het werd een prachtige online training met véél enthousiaste reacties!